SEO מול PPC מה עדיף?

SEO מול PPC מה עדיף?

מספר עובדות שקל לשכוח וחשוב לזכור

במשך שנים, אנשי מקצוע בענף הפרסום והשיווק ברשת, התווכחו מה יעיל יותר קידום ממומן או קידום אורגני:

  • מי עובד יותר טוב?
  • במי תצטרך להשקיע יותר זמן, כסף ואנרגיה כדי לקבל תוצאות?

אם להיות כנים, וברור לנו שזה די צפוי שחברה שמספקת את שני השירותים הללו תיתן תשובה כזו אבל, אתם זקוקים לשניהם! ברור לנו שאם לא התנסיתם בשני סוגי הקידומים בעצמכם, המסקנה הזו תראה לכם מוזרה.

לכן ריכזנו עבורכם את העובדות החשובות שאולי נשכחו בדרך, בכל הקשור להכרעה בעימות SEO מול PPC.
קידום בתשלום לא יכול להחליף קידום אורגני (ולהיפך)
קידום ממומן וקידום אורגני הם יצורים שונים ואחד אינו יכול להוות תחליף לאחר. לכל אחד מהם החוזקה והחולשה שלו.
קידום ממומן, למשל, ממש טוב בהבאת טראפיק ללא מיתוג.

להלן תרחיש PPC קלאסי

  • המשתמש אינו יודע דבר אודות המותג שלכם אך מחפשים מוצר כמו שלכם שהם רוצים לקנות.
  • המודעה שלך מוצגת בראש דף תוצאות החיפוש.
  • המשתמש לוחץ על המודעה שלך כדי לראות מה יש לך להציע.
  • בכך הוא נחשף יותר למותג שלך ועובר הלאה במשפך ההמרה.

האם חיפוש אורגני יכול לעשות זאת? אולי.

במצב בו תוצאות החיפוש האורגניות המדורגות ביותר מוצגות בראש העמוד, הרישום האורגני שלכם יופיע באמצע הדף הראשון, במקרה הטוב ובמקרה הרע, הפרסום שלכם יהיה חבוי עמוק בתוך הדפים הבאים

באופן דומה, חיפוש אורגני ממש טוב בהנעת תנועה ממותגת לאתר שלך.

תרחיש SEO קלאסי: 

  • המשתמש מכיר את המותג שלכם. הם מחפשים את שם
    המותג שלכם.
  • האתר שלכם עולה ראשון בראש תוצאות החיפוש האורגני.
  • המשתמש לוחץ על המודעה ומגיע לאתר שלכם.

האם PPC יכול לעשות זאת? כן, וזו הסיבה שכדאי שתציעו גם הצעות מחיר לשם מותג ב- PPC.

אבל מה אם המודעה שלכם היא הדבר היחיד שמוצג – ללא פרסום אורגני? מקרה כזה יכול לגרום למשתמש להטיל ספק בלגיטימיות המותג שלכם, אז באופן אידיאלי, כדאי שיהיו לכם את שניהם. שני הכלים הללו מביאים עוצמות אל השולחן וזו סיבה מצוינת לבחור בשניהם לעבוד עבורכם.

גם SEO וגם PPC עולים כסף

טענה נפוצה נגד PPC היא שזה יקר. העסק נדרש לשלם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלו. במקרה בו הפרופילים העסקיים מנוהלים באופן מקצועי, יש לשלם גם על זה.
אך כמו שכל מומחה SEO יגיד לכם, SEO לוקח גם זמן ולא מעט, ועולה כסף בעיקר כשמעסיקים אנשים מומחים.
אם אתם רוצה שזה יעשה טוב, תצטרכו לשלם על זה – בין אם תעסיקו מנהל SEO כשכיר או תשתמשו בחברת ייעוץ חיצונית.

לא מדובר במשחק סכום אפס

לפעמים אנשים טועים לחשוב ש- SEO לעומת PPC הוא משחק סכום אפס. אם תפסיק להשקיע באחד, השני יפצה על כך אך למען האמת, רק לעיתים רחוקות ראיתי שזה קורה. SEO ו- PPC בדרך כלל מפרים זה את זה, למרות הם שואבים את תוצאותיהם מבריכות שונות.

הנה דוגמא למקרה של לקוח שלנו:

הלקוח עובד עם חברה לקידום אתרים אורגני. אנו מברכים על הסדר זה מכיוון שאנו יודעים שקידום אתרים טוב יעזור להביא לתוצאות PPC מעולות ולהיפך.

אך במקרה זה, יועץ קידום אתרים עודד את הלקוח להוריד PPC לחלוטין בשווקים מסוימים כי התכוון להשקיע מאמצים בכמה מהמקומות בהם תוצאות ה PPC היו חלשות, כך שפרסום כבר לא יהיה נחוץ (הוא אמר!). למזלנו הלקוח לא נענה.

בפועל מדובר במהלך אסטרטגי חשוב! שילוב של אסטרטגיה לטווח הקצר ולטווח הארוך אפשרה ל PPC להניב תוצאות מעולות בטווח המיידי והקצר גם אם לקח זמן מה להגיע אליהם, בעוד שהקידום האורגני בנה את התשתית לתקופה מאוחרת יותר.

סטטיסטיקה יכולה להטעות

אפשר למצוא ממצאים תומכים לכל אחת משיטות הקידום. אך חשוב לבחון את הנתונים מקרוב לפני שמגיעים למסקנות.

מקדם SEO של אחד מלקוחותינו המליץ לו להפסיק לחלוטין את פעילות ה PPC בטענה שהטראפיק שמגיע משם, הוא טראפיק שסובל ממעורבות נמוכה של הלקוחות, בהשוואה ל SEO. לא היינו בטוחים מהיכן יועץ ה- SEO שואב את המידע הזה כי ראינו משהו מאוד שונה בצד שלנו.

בסופו של דבר, חשדנו שהוא התעלם מהעובדה שרוב תנועת ה- PPC נכנסת דרך קמפיינים להתקשרות טלפונית בלבד.כידוע, תנועה שנוצרת על ידי קמפיינים אלה אינה מופנית לאתר הלקוח כלל, מה שמסביר מספרי מעורבות נמוכים!

המלצה זו הייתה אולי מכוונת היטב. אבל זה היה מבוסס על מידע לא שלם.באופן אירוני, היה עוד מדד חשוב שהיועץ התעלם ממנו לחלוטין: מבקרים חדשים באתר.עבור לקוח זה, PPC הזרים יותר מפי 2 מבקרים חדשים לעומת הקידום האורגני.

מה היה קורה לכל אותם מבקרים חדשים שהגיעו באמצעות PPC אם היה מפסיק לפרסם? סביר להניח שהיה מאבד אותם.אז כשרואים אנשים שמתווכחים בעד או נגד PPC לעומת SEO, וודאו שהם בוחנים את כל המידע הרלוונטי.

הסתכלו מעבר לטראפיק לאתר, על הדבר החשוב ביותר ⇐ לידים והמרות 

טראפיק זה חשוב, אנחנו לא מזלזלים בו. אך מה שחשוב יותר זה האם הוא מתורגם בסופו של דבר לכסף, כי בלי זה, מה הטעם?

לסיכום, כששואלים אותנו SEO או PPC, אנחנו בעד לבחור בשניהם! אף אחד מהם אינו תחליף לאחר וכשרותמים אותם יחד מקבלים את התוצאות הטובות ביותר.