5 סיבות טובות מדוע כדאי לך להעסיק מנהל מדיה חברתית!

מדיה חברתית

5 סיבות טובות מדוע כדאי לך להעסיק מנהל מדיה חברתית!

לפני ארבע שנים, היו רק 3 מיליון מפרסמים פעילים בפייסבוק.

החל מ 2017, יותר מ -5 מיליון מותגים פרסמו בפייסבוק.
עד כה השנה, עוד מיליון נכנסו למערכת
כן, מספרים אלה די מלחיצים, אך הם מראים בבירור עד כמה חשוב שיווק בפייסבוק עבור עסקים היום – זאת מבלי להוסיף את הרשתות האחרות, שכל אחת מהן מתפארת במיליונים של משתמשים.

בעבר, תפקידו של מנהל המדיה החברתית היה נשלט בעיקר על ידי מתמחים או מומחים, וכל שהם נדרשו לעשות זה לפרסם תוכן אורגני כדי ליהנות מכל היתרונות של פלטפורמות מדיה חברתית שונות.
היום, לעומת זאת, אנו מתמודדים עם מציאות מדיה חברתית חדשה.

הנה רק דוגמא קטנה לכמה מהשינויים הגדולים שראינו השנה:
מארק צוקרברג הציג עדכון אלגוריתם שאמור לדכא תוכן ממותג בעדכוני החדשות.
טוויטר הודיעה כי היא לא תאפשר עוד פרסום תוכן זהה בחשבונות מרובים.

נהלים וחוקים בפלטפורמות המדיה החברתית השונות, אכן מתעדכנים חדשות לבקרים ועל מנת להישאר מעודכן בשינויים אלה, נדרש מומחה בנושא, השומר על ערנות ומוודא שהמותגים אכן עובדים ומצליחים לקבל חשיפה.

זה נהדר שיש עובד שבנוסף לתפקידו הקבוע, תורם למאמצי התקשורת השיווקית, יחד
עם זאת, עדיף לך לשכור מנהל מדיה חברתית שיסייע לך לנהל, לתחזק ולבצע מסעות פרסום של מדיה חברתית ולספק ROI גבוה יותר על ההוצאה וההשקעה שלך.

ריכזנו עבורכם חמש סיבות עיקריות למדוע כדאי להעסיק מנהל/ת מדיה חברתית:

  • תגובה מהירה ובזמן אמת
  • עבודה עם אסטרטגיה שיווקית ותכנית מסודרת
  • ניהול מוניטין ושירות טוב ללקוחותייך
  • פרספקטיבה מבפנים ומחוץ לאירגון
  • דיווח ומעקב

מנהל מדיה חברתית יכול לא רק, לעקוב אחר כל השינויים באלגוריתם ומגמות חדשות בתוך הפלטפורמה, אלא גם להתאים את האסטרטגיה שלך ואת התוכן מבוסס על העדכונים האחרונים.
באמצעות תגובה מהירה, הוא יכול לחזור ללוח השרטוט ולשנות את מטרות הקמפיין ואת התוכן כדי להמשיך ולספק הצלחה.

עבודה עם אסטרטגיה שיווקית אינה דומה לעבודה  באופן אקראי על מדיה חברתית. עבודה ללא שום תכנית, לא עושה שירות למותג שלך. אם זהו המצב הנוכחי בעסק שלך, אני ממליץ לך לחזור ללוח השרטוט ולברר כיצד תוכל
להשתלט על מאמצי התקשורת השיווקית בצורה מסודרת, תחת תקציב שיווק ועמידה ביעדים מדידים.
מדיה חברתית היא לא טקטיקה של הגדרת שגר ושכח. במובנים רבים, גישה זו יכולה להזיק יותר מאשר תועלת.

עבודה עם תכנית מסודרת, תגדיל את הסינרגיה בבין מגוון המאמצים השיווקיים שלך(דואר ישיר, דואר אלקטרוני, חיפוש בתשלום, טלוויזיה, רדיו) עבור המותג.פעולה זו תספק הפניות טובות יותר, מעורבות ותוצאות.

ניהול מוניטין ומתן שירות לקוחות טוב ללקוחותייך

מנהלי מדיה חברתית, נמצאים כל הזמן בערנות גבוהה לכל הודעה, ביקורת או תגובה הנרשמת בדף המותג.
לא רק שיש להם את הכלים לטפל בניהול משברים, הם גם עושים זאת בזמן קצר ובכך ממזערים נזק שהיה יכול להיגרם אילולא שמו לב לבעיה בזמן אמת.

זה חיוני גם משום שמנהל מדיה חברתית מייצג לא רק את הקול הנכון ואת שפת המותג במדיה החברתית, אלא גם דואג להעניק תמיכה ללקוחות ויחסי ציבור נכונים, ובכך מונע מראש חלק מהמשברים ברשת.

פרספקטיבה – מבפנים ומבחוץ

ישנם יתרונות וחסרונות להעסקת מנהל מדיה חברתית בתוך הבית או במיקור חוץ. כאשר אנו מעסיקים במיקור חוץ זה יכול להיות משתלם יותר מבחינה כלכלית. כמו כן, אם הסוכנות עימה אתם עובדים עובדת גם עם מותגים דומים, יש לה כבר את הידע והניסיון לגבי מה עובד בענף ספציפי, שיטות עבודה מומלצות ועוד
כאשר אנו מעסיקים מנהל מדיה חברתית אנו יוצרים הזדמנות למנהל מדיה חברתית מעורב יותר, שמכיר את הארגון ואת תרבות הארגון מבפנים והוא יכול להציע רעיונות חדשים, שבמיקור חוץ לא היו מגיעים כלל אל השולחן, הוא מכיר את מורכבות הארגון ויודע מה מוצר ומה מוגדר כקו אדום.

דיווח ומעקב

מינוי מנהל מדיה האחראי על כל מאמצי הפרסום שלך יכול לעזור לך בשיפורמסע הפרסום הקיים.
מנהל מדיה חברתית שזהו כל עיסוקו, ידע להגיב מהר ולשנות מטרות, קריאייטיב ותוכן במידה ומשהו לא עובד בצורה האופטימלית.
מנהל מדיה חברתית יבדוק את מסעות הפרסום באופן קבוע – יפסיק מודעות עם ביצועים נמוכים ויבצע אופטימיזציה כדי לוודא שהכסף שלך מנוצל היטב והמטרות שלך מושגות.
מנהל מדיה חברתית יסתכל על מסעות פרסום לאורך זמן וידע אם טקטיקה הופכת לעייפה או אם האסטרטגיה צריכה להיות מותאמת.

יש לזה ערך עצום בסוף החודש על מנת לבדוק:

  • מה הוצא לפועל?
  • כמה טוב זה היה לעומת חודשים קודמים?
  • מה נדרש לעשות הלאה?
נכון, לפעמים מסעות פרסום יכולים להביא הצלחה מתמשכת ללא מנהל מדיה חברתית העוסק בזה 24/7 אך ללא ספק, ישנן יתרונות גדולים למימוש אסטרטגיית המותג, השגת המטרות וייצוג הולם ומקצועי למותג שלך במדיה החברתית.